fredag 20. juni 2014

nøttegrøt



Jeg la tidligere i uka ut oppskrift på mandelgrøt.
Jeg har nå laget en litt annen versjon av den,som jeg synes smaker ennå bedre.
her er oppskriften til 1 porsjon:

25g malte hasselnøtter eller hasselnøttmel
25g finmalte mandler
0.5dl kremfløte
1,5dl vann

tagatesse eller annen søtning til å strø over grøten.

bland alt i en liten kasserolle og kok grøten i ca 5min. til den har fått passe konsistens...
denne grøten er mettende,selv om porsjonen ser liten ut...og du holder deg mett i timesvis...

2 kommentarer:

  1. For en flott blogg :-) oppskriftene dine virker både gode og spennende, gleder meg til å prøve ut. håper det er greit at jeg linker til bloggen din fra bloggen min. (?)
    God LCHF-sommer. :-)

    SvarSlett
  2. hei. tusen takk skal du ha.. det er selvfølgelig bare hyggelig at du linker bloggen min...
    ha en strålende sommer selv :)

    SvarSlett