mandag 23. juni 2014

BJØRNEBÆRSYLTETØY



I dag tenkte jeg at jeg skulle lage vafler, og da må man jo ha syltetøy..
i kjøpe-syltetøy er det jo store mengder av sukker, ja til og med i de såkalte lett-produktene...
så jeg lager alltid mitt eget syltetøy, og egentlig er det jo såre enkelt.

man trenger:
400g bjørnebær
1ss sukrin+
1 ss tagatesse
5 ss sukrin gold.



Jeg bruker frosne bær.
jeg legger de frosne bærene i en kjele og setter på lav varme,så bærene får tint skikkelig..da disse er tint tilsetter jeg søtning.
bruk gjerne valgfritt søtning. noen foretrekker en type søtning fremfor annen.
Det er også litt vanskelig å si eksakt mengde,da noen liker søtere syltetøy enn andre,så smak deg gjerne frem, til du har fått passe mengde søtning i forhold til hvordan du liker syltetøyet.

la syltetøyet stå og småkoke 10-15 minutter...da er syltetøyet klart...
hell syltetøyet over på et tomt syltetøyglass,og la det avkjøles helt før du tar på lokk.
oppbevar i kjøleskap

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar