søndag 22. juni 2014

Superenkelt brød



 Det er fullt mulig å spise brød på et lavkarbo-kosthold. ja,selv om man skal holde karbene til et minimum...
Jeg har ikke tall på hvor mange brød og rundstykke-typer jeg har bakt på lavkarbovis. Noen har blitt vellykket og andre mindre vellykket...
Nå vil jeg dele en brødoppskrift,hvis man kan kalle det for det.,da jeg bruker funksjonell's mat brødmix(den med nøtter og frø)
Disse brødmixene fåes kjøpt i 250g pakninger og 1kg's pakninger. I 250g-pakningen følger det også med en liten aluminiumsform,noe som er ganske greit. når det er sagt,så lønner det seg å kjøpe 1kg's pakningen når man tenker økonomisk...og denne aluminiumsformen kan brukes om igjen....
ellers får man jo kjøpt aluminumsformer rundt omkring,dersom man velger 1kg's pakken.

vel,oppskriften er enkel, og er som følger:

250 g  brødmix
2.5 dl vann
1 ss tyrkisk yoghurt.

sett ovnen på 170 grader.
bland alt godt sammen og la deigen stå 2-3minutter, før du legger det i den smurte aluminiumsformen


stek brødet i ca 70min. på midterste rille, og avkjøl brødet på rist(ta brødet ut av formen)

dette brødet har lite karbo. deler du brødet i 12 skiver er det 1,4g karbo pr.skive. man kan sikkert skjære brødet ennå tynnere og dermed få ennå færre karbo pr.skive.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar